Zlatko Kovačič

22. 4. 2008 Glasbeni ciklon

Spektralna glasba – 4. del – Postspektralizem

»…vsak posamezni zvok že pravi – Mi«, je svojčas zapisal veliki filozof Theodor Adorno. Čas po pionirskem obdobju spektralizma mu prepričljivo pritrjuje. Finca Magnus Lindberg in Kaija Saariaho, Britanca Jonathan Harvey in George Benjamin ter Francoza Marc-Andre Dalbavie in Philippe Hurel družno z mnogimi drugimi sodobnimi komponisti najrazličnejših glasbenih...
več
22. 4. 2008 Glasbeni ciklon

Spektralna glasba – 3. del – Tristan Murail

Povojni serializem ter mnoge druge smeri, ki so omrežile akademsko in neakademsko sfero glasbenega ustvarjanja, so zanemarjale harmonijo. Spektralna glasba je v prvi plan postavila prav ta glasbeni segment. Zanjo je veljalo – dokler kompozicija ni podprta z harmonijo, je vsakršno delo zgolj šepavec. A kaj dejansko je spektralizem?...
več
8. 4. 2008 Glasbeni ciklon

Spektralna glasba – 2. del – Gerard Grisey

Prvotna dela povezana s pojmom »spektralne glasbe« so se frekvenčnega spektra dotikala zgolj obrobno. »Partiels za 18 instrumentov« iz leta 1975 Gerarda Griseya in leto kasnejša »Memoire-erosion« Tristana Muraila, dveh prvoborcev nove glasbene smeri, se tako dokaj obrobno dotikata formalnega spektralizma. Šele z naslednjimi deli so pomanjkanje vpogleda v...
več
1. 4. 2008 Glasbeni ciklon

Spektralna glasba – 1. del

Povojna avantura s serializmom, konkretno in čisto elektronsko glasbo je dodobra izpraznila koncertne dvorane ali pa ji je bil dostop do njih zaradi specifičnih tehnologij omejen. Sedemdeseta leta prejšnjega stoletja so glasbene odre na novo prevetrila. Poleg razvpitega minimalizma in raznih neproblematiziranih post-modernizmov, predstavlja vrhunec tega obdobja rojstvo »spektralizma«...
več
18. 12. 2007 Glasbeni ciklon

Teremin, Martenot in Trautonij 2. del

V prejšnji, uvodni oddaji tega kratkega dvodelnega uvoda v sodobno resno elektronsko glasbo, smo besedo prepustili ohlapnemu orisu razvoja zgodnje elektronske glasbe, z omembo treh elektronskih instrumentov, ki so presegli eksperimentalno zasnovo tovrstnih naprav. Z zvočnostjo Teremina, Martenota in Trautonija smo vas torej že seznanili, danes pa vam povemo...
več
11. 12. 2007 Glasbeni ciklon

Teremin, Martenot in Trautonij 1. del

Ob svitu velikih izumov 19. in 20. stoletja, lahko na področju elektronske glasbe začetek in pionirsko dobo zakoličimo s Cahillovim telharmonijem, ki se je ponudil lačnim ušesom prav na prelomu 19. in 20. stoletja. Prehodno, a kljub temu opazno vlogo, so v naslednjih desetletjih odigrali instrumenti, ki so prej...
več
31. 7. 2005 Filmsko

Broken Flowers

O žanru detektivke ali… Običajno je, da nas na začetku vsake klasične detektivske zgodbe čaka truplo ali pa vsaj njena senca. V primeru filma Broken Flowers trupla ne dobimo in tudi tisto, kar pade, ne spominja nanj – prej obratno. Pismo, ki se znajde na tleh je prej garant,...
več
31. 5. 2005 Filmsko

Šola vizualne izkušnje

lekcija #1: zgodovina eksperimentalnega filma Pozdravljeni v »šoli« vizualne izkušnje, ki vam v svoji prvi lekciji ponuja sprehod skozi zgodovino eksperimentalnega filma. Približno v dveh šolskih urah, si bomo pogledali nekaj najznačilnejših eksperimentalnih filmov. To seveda ni nikakršen reprezentativni izbor, marveč popolnoma subjektivno popotovanje po nekaterih izbranih avtorjih, ki...
več
31. 12. 2003 Zofijina modrost

Ideološki aparat države

Althusser, Louis (1918-1990), francoski filozof, eden najvplivnejših marksističnih teoretikov na zahodu v sedemdesetih letih. Rojen je bil leta 1918 v Alžiriji. Njegova briljantna akademska kariera v Parizu ga je pripeljala do profesure na prestižnem Collčge de France. Mednarodno javnost je nase opozoril z objavo publikacije Pour Marx leta 1965...
več