29. 12. 2021

Razkroj resničnosti

Avtor:

Obstaja kar nekaj razlogov, zakaj je serija Squid Game tako bliskovito osvojila srca filmskih gledalcev po vsem svetu. Nekateri so povsem logični: najprej dejstvo, da je Netflix med epidemijo doživel ogromno povečanje števila naročnikov, ki dajo prednost lagodni dostopnosti filmov, še posebej tistim najbolj trendovskim. Potem je tu aktualna priljubljenost južnokorejske popkulture na čelu s K-Popom v glasbi in prelomnim uspehom filmov, kakršen je Parazit(2019) Bong Joon-hoja. Spet drugje serija Squid Game na produkcijsko dovršen način uporabi preizkušen in večno privlačen žanrski vzorec distopičnih filmov o smrtonosnih igrah. Linija sega desetletja nazaj, v prvi vrsti v pisanje ameriškega pisatelja Roberta Scheckleyja, ki je s pomočjo koncepta igre podajal satiričen pogled na industrijo zabave. Njegove kratke zgodbe so porodile filme Deseta žrtev (La decima vittima, 1965) Elia Petrija, Igra milijonov (Das Millionenspiel, 1970) ter jugoslovansko koprodukcijo Cena nevarnosti (Le prix du danger, 1983). Te so nato nasledili komercialno bolj odmevni filmi, kot Dirka smrti 2000 (Death Race 2000, 1975), Rollerball(1975) in Ubežnik (The Running Man, 1987), pri čemer ne smemo pozabiti ločenega prispevka Watkinsovega filma Kazenski park (Punishment Park, 1971).